Spørsmål, skryt og tips. Har du funnet noe du liker, vil du vise noe du har laget, eller etterlyse noe? Gjør det her. "Dicey" - sokk nr 1 i sock madness!Tenkte kanskje dere lurte på hvordan disse ser ut :) Jeg er helt på slutten på sokk nr 2. Frist en i morgen, så her må det nok strikkes flittig. Jeg regnet litt feil på sokk nr 1 – er ikke så greit med inches til cm, så vi får se om jeg rekker opp vrangborden på sokk nr 1 og strikker den litt lenger om jeg rekker det :)
Hva har du på pinnene nå?Jeg er som sagt med i Sock Madness på Ravelry. Jeg har aldri i mitt liv strikket en tå-opp sokk, så det tok noen forsøk før jeg syntes det ble fint. Jeg fant min helt egne måte å starte på som jeg synes gir det fineste resultatet ;) Sock Madness er rett og slett galskap. Mønsteret ble lagt ut fredag kveld og mange er allerede ferdig med sokkene! Jeg er helt imponert. Sokken vi skal strikke heter Dicey – terninger. Dette fordi man skal kaste terninger på hver 4 omgang for å se om man skal lage flette eller ikke. Dette gir da helt unike sokker. Vil man ha to helt like må de strikkes samtidig. Her kan dere se hvor langt jeg har kommet.
Zig Zag rib - en litt annerledes "1 rett - 1 vrang"
Morsomt med noe annet. Du kan lese om hvordan du gjør det her Pene forkortede omganger (short rows)Er det noen julenisser her?Noen her i sonen som er en av årets 86 nisser i Operasjon julegave? Jeg er. Og jeg dette innlegget er kanskje et slags hint. Vottekalender 2012 - julegave til strikkere?Hof Husflidslag har gitt ut en fin kalender for 2012 med bilder av og strikkeoppskrifter på votter. 12 votter – en for hver måned. Husflidslaget skriver sjøl: http://www.husflid.no/husflid/husflidsnett/fylkeslag/hedmark_husflidslag/lokallagene/hof_husflidslag/nyhetsarkiv/vottekalender_2012 Theos ullunderbukseJeg antar vel nesten at du allerede har sett den … men bare sånn i tilfelle ikke. Theos strikkede ullunderbukse:
Alt om denne på bloggen Et glimt av Theo En smak av sommer!Jeg kikker ut av vinduet og det snør som bare søren! Det er hvitt, hvitt, litt mer hvitt, grått og mer grått! (og jeg tror enda litt mer hvitt) Jeg har et ønske om å bli venn med symaskinen, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. En ide er kanskje ikke å gå amok og kjøpe en masse stoffer, men denne dama – Amy Butler har mange flotte stoffer som det for meg roper SOMMER av!
Strikk et enkelt skjerf i en morsom teknikk![]() ![]() Mange laget disse på barneskolen, men teknikken er nok gammel. Superenkelt og morsom! Du trenger en rundpinne og et antall masker som kan deles på to – feks 100 masker. Strikk ca 50 cm – slipp så deretter ned annenhver maske – fell de siste 5 maskene. Dra i skjerfet til alle masker har raknet helt ned – pynt med frynser! Skjerfet blir LANGT! Så kom igjen – bruk opp litt restegarn og ha det gøy! Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer